Potrivit Sindicatului german al mecanicilor de locomotive (GDL), transportul feroviar de marfă se află într-o criză profundă. Numai o acțiune rapidă și substanțială de refacere a infrastructurii feroviare, digitalizarea și un sistem adecvat de taxe de acces la calea ferată îi pot menține competitivitatea în raport cu transportul rutier de marfă.
„Căile ferate suferă de pe urma creșterii enorme a prețurilor la calea ferată și chemăm politicienii să acționeze pentru binele sistemului feroviar și al lucrătorilor feroviari”, a declarat președintele național al GDL, Mario Reiß, în cadrul sesiunii grupului parlamentar pentru transportul feroviar de la Berlin.
Dacă politicienii nu iau măsuri, există riscul transferării unei cantități semnificative de marfă, de pe calea ferată la șosea. „Ar fi un dezastru pentru economia germană și pentru obiectivele climatice ale guvernului german. Trebuie să fie clar că nu se poate reveni la ciclul de finanțare „drumul finanțează drumul” atât timp cât transportul feroviar de marfă se află într-un dezavantaj competitiv în comparație cu transportul rutier”, a declarat Reiß.
https://www.dbb.de/artikel/gueterverkehr-leidet-existenziell-unter-gestiegenen-trassenpreisen.html