Încrezători pentru afacerile de Crăciun
Mulți comercianți cu amănuntul intenționează să crească prețurile în următoarele luni, potrivit lui Höppner: „Consumatorii se pot aștepta să plătească mai mult pentru același produs la casa de marcat, în special când vine vorba de alimente și mobilă.” Prețurile automobilelor și ale produselor electronice de consum ar crește mai puțin, iar bicicletele ar fi probabil mai ieftine.
Barometrul consumatorilor realizat de Asociația Germană a Comerțului cu Amănuntul (HDE) oferă motive de speranță. În decembrie, comerțul cu amănuntul a crescut pentru a doua oară consecutiv. „Tendința ascendentă continuă trimite un semnal important pentru afacerile de Crăciun și dă motive de optimism”, spune Asociația. Cu toate acestea, reținerea consumatorilor continuă să prevaleze, iar o redresare rapidă și vizibilă a consumului privat nu este așteptată în prezent.
Bugetele germanilor pentru cadourile de Crăciun au crescut din nou, pentru prima dată în ultimii cinci ani. În medie, consumatorii doresc să cheltuiască 265 de euro pe cadourile de Crăciun. Aceasta este cu 15 euro sau cu 6% mai mult decât anul trecut, potrivit unui studiu reprezentativ al firmei de consultanță EY, deși bugetul este încă sub anii record 2019 și 2020, când a fost în medie de 281 de euro.