„China este încă una dintre cele mai importante piețe pentru economia germană. Și va rămâne”, spune directorul general al Camerei de Comerț Germane (AHK) din China de Est, Maximilian Butek. În opinia lui, cea de-a doua economie ca mărime a lumii este unul dintre cei mai importanți promotori ai noilor tehnologii și inovații, de care companiile germane ar putea beneficia.
Cu toate acestea, a devenit din ce în ce mai dificil pentru IMM-urile germane să facă afaceri în China în ultimii ani. Întreprinderile au nevoie de multă răbdare, contacte foarte bune și expertiză.
Afacerile internaționale bat pasul pe loc, și nu doar în China. Aproape două treimi dintre companiile germane se confruntă cu bariere comerciale din ce în ce mai mari în activitățile lor internaționale, mai mult ca oricând, raportează Camera de Comerț și Industrie a Germaniei (DIHK) în studiul său „Going International 2024”.
Barierele netarifare, cum ar fi cerințele locale de certificare sau cerințele de siguranță mai stricte, sporesc efortul de planificare și costurile pentru comerțul transfrontalier. La acestea se adaugă sancțiunile, în special în mediul de afaceri rus, legislația netransparentă, taxele vamale mai ridicate și reglementările care prevăd o anumită cotă de valoare adăugată locală .
Prin urmare, dacă IMM-urile doresc să aibă succes atunci când intră pe o nouă piață sau se extind în străinătate, este recomandabil să evite astfel de capcane cu ajutorul unor parteneri externi bine informați. Printre aceștia se numără, de exemplu, Camerele de Comerț Germane în Străinătate, cu cele 150 de locații ale lor în 93 de țări din întreaga lume. În special întreprinderile mici și mijlocii nu dispun de resursele necesare pentru a analiza punctele forte, punctele slabe, provocările și oportunitățile unei noi piețe.