Într-un sondaj realizat de Camera de Comerț și Industrie a Germaniei (DIHK), 35 % dintre companii au menționat reducerea costurilor ca motiv pentru a investi în străinătate - cea mai mare cifră de la criza financiară din 2008.
„Faptul că multe companii se mută în străinătate din cauza costurilor ridicate ale energiei, a birocrației paralizante și unei sarcini fiscale în creștere, este un semnal periculos”, a declarat Volker Treier, șeful departamentului de comerț exterior al DIHK.
„Ne aflăm la un punct de cotitură: Germania pierde rapid teren ca locație pentru investiții”, afirmă Treier. Pentru o lungă perioadă de timp, investițiile străine au fost utilizate în mod tradițional în principal pentru a deschide noi piețe. Această motivație rămâne valabilă, însă 30 % din investiții se fac pe termen lung.
Deși zona euro rămâne cea mai importantă regiune pentru investiții, reprezentând 64% din răspunsuri, America de Nord continuă să câștige în atractivitate. Proporția întreprinderilor care doresc să investească acolo a crescut de la 45 la 48%.
În Germania, dorința de a investi este slabă. Două din cinci întreprinderi din sectorul industrial doresc să își reducă investițiile.“ (Handelsblatt)