În timp ce traficul aerian global crește din nou, Germania rămâne în urmă în comparație cu ceea ce se întâmplă pe plan internațional. Costurile ridicate ale locației și lipsa creșterii economice fac țara neatractivă pentru companiile aeriene low-cost, iar aeroporturile regionale sunt din ce în ce mai mult sub presiune. Dar o nouă analiză de la Hamburg arată posibile căi de ieșire din stagnare.
În octombrie, Ryanair, Eurowings și Condor au anunțat că își vor limita serviciile pe aeroportul din Hamburg pentru vara anului 2025. Având în vedere creșterea costurilor de operare, acești furnizori sunt nevoiți să-și aloce resursele în mod diferit. Sub presiune sunt în special aeroporturile regionale, ale căror perspective sunt incerte, din cauza lipsei de pasageri și a creșterii concurenței.
Pe termen mediu, Institutul DLR pentru transport aerian se așteaptă la o creștere continuă a traficului aerian în ciuda acestor provocări. Cu toate acestea, limitele de capacitate de la multe aeroporturi au fost aproape atinse, motiv pentru care aeronavele mai mari vor juca probabil un rol central în viitor. În plus, tensiunile geopolitice duc la schimbarea rutelor, care devin mai lungi, fapt care nu numai că mărește consumul de combustibil, dar și emisiile - o presiune suplimentară de adaptare pentru companiile aeriene și aeroporturi.
https://www.leadersnet.de/news/84194,deutschland-im-globalen-luftverkehr-abgehaengt.html