Piața germană de comerț electronic a dat semne de stabilizare în al treilea trimestru al anului. Potrivit Asociației Germane de Comerț Electronic și Vânzări la Distanță (Bevh), vânzările au crescut cu 1,5% față de anul precedent, ajungând la 17,3 miliarde de euro. Aceasta înseamnă că deficitul de la începutul anului a fost aproape compensat. Martin Groß-Albenhausen, director general adjunct al Bevh, descrie tendința ca fiind promițătoare: „Creșterea este mică, dar arată că tendința de redresare în comerțul online continuă și vânzările nu mai scad.”
Produsele de îmbrăcăminte au înregistrat creșteri cu 2,7% comparativ cu același trimestru al anului precedent. Categoria „produse de primă necesitate” a înregistrat, de asemenea, o creștere de 3,7%, în special datorită creșterii semnificative de 9,9% a segmentului de produse pentru animale de companie.
În timp ce alimentele au fost la mare căutare, a stagnat cererea pentru produse farmaceutice. S-au înregistrat în continuare evoluții pozitive în domeniul textilelor pentru casă și al aparatelor de uz casnic, în timp ce produsele pentru petrecerea timpului liber, precum jucăriile și articolele pentru hobby-uri, nu au înregistrat nicio creștere. Clusterul „divertisment” a obținut cea mai slabă performanță, înregistrând o ușoară scădere de 0,8%. Doar medicamentele au înregistrat o creștere de două cifre, de 11%.
Prin urmare, semnele unui sfârșit de an de succes în comerțul cu amănuntul online sunt bune, chiar dacă condițiile economice generale continuă să prezinte provocări.