Pentru prima dată, vânzările cu amănuntul de produse alimentare în Germania au depășit 200 de miliarde de euro. Cu toate acestea, ajustate în funcție de creșterile de prețuri, acestea rămân pe minus, potrivit cercetătorilor din domeniu. Filialele austriece ale grupurilor germane de retail Lidl, Rewe și Aldi au contribuit și ele la acest lucru: retail-ul alimentar din Germania a înregistrat vânzări record în 2023 și a depășit pentru prima dată pragul de 200 de miliarde de euro. Retailer-ii și-au majorat veniturile cu puțin sub cinci procente în termeni nominali, la 204,5 miliarde de euro. Cu toate acestea, în termeni reali, adică ajustați în funcție de creșterea prețurilor, retailer-ii au înregistrat o scădere semnificativă. Astfel, creșterea cifrei de afaceri este mai mică decât inflația.
Conform Biroului Federal de Statistică, prețurile alimentelor au crescut cu peste 12 % anul trecut. Comercianții alimentari precum Aldi și Lidl au înregistrat cea mai mare creștere nominală a vânzărilor, de aproape șapte procente. „În situația economică tensionată, germanii se bazează în mod evident pe promisiunea de preț a acestor comercianți cu amănuntul”, a declarat expertul Institutului de cercetare în domeniul comercial (EHI) Marco Atzberger. Crizele au avut un impact clar asupra comportamentului de cumpărare și asupra succesului diferitelor tipuri de afaceri. În ciuda creșterii prețurilor, vânzările supermarketurilor au crescut doar cu puțin peste patru procente în termeni nominali în 2023.(APA, 3.8.2024)
https://www.derstandard.de/story/3000000234963/deutscher-lebensmittelhandel-mit-umsatzrekord