Există potențial de creștere în acest sector. Aici sunt incluse exporturile și comerțul cu amănuntul online.
Comerțul agricol în Germania este dominat în mare măsură de întreprinderi familiale și IMM-uri. Acest fapt nu se schimbă nici de concerne precum Baywa sau marile cooperative Raiffeisen, care domină cu cifrele lor mari de afaceri. Cu toate acestea, majoritatea companiilor de pe piață joacă în mediul antreprenorial. Ele sunt veriga din lanțul valoric agricol și se consideră vânzători de produse agricole și furnizori de servicii pentru clienții lor, pe care îi cunosc de mult timp.
Totuși, majoritatea comercianților agricoli întâmpină dificultăți în a răspunde la întrebarea privind cota lor de export. Deși Germania ocupă locul patru în lume în ceea ce privește exporturile de produse agricole, cu o treime din producția agricolă germană exportată, comerțul agricol german are o pondere redusă în această situație.
Comerțul online cu produse agricole este încă la început. Chiar și actori importanți precum Raiffeisen Waren-Zentrale Rhein-Main (RWZ) fac progrese lente în extinderea platformei lor digitale de tranzacționare. Totuși acest canal de vânzări va fi decisiv pentru dezvoltarea de noi domenii de activitate și de prezența pe piață în viitor.
Comercianții de produse agricole nu ar trebui să se bazeze pe faptul că crizele globale le vor crește din nou marjele. Aceștia trebuie să fie deschiși către noi zone de afaceri, iar acestea se pot afla uneori dincolo de granițele naționale. Faptul că acest lucru ar putea eșua din cauza problemelor lingvistice sau chiar a mândriei naționale, așa cum suspectează un comerciant cu amănuntul, sună ca o scuză. Secolul XXI a început, chiar și în comerțul cu produse agricole.